sobota, 16 maja 2015

Kulturalny maluch - dokąd pójść z dzieckiem na Śląsku

źródło: http://www.wydarzenia.bujnowicz.pl

10 maja odbył się Dzień Otwarty NOSPR w Katowicach. Chciałam uczestniczyć z moją rodziną w tym wydarzeniu, chciałam, żeby moje dziecko zaczęło obcować z kulturą i jednocześnie chciałam, żeby poznał orkiestrę od kuchni. Niestety albo stety wydarzenie to cieszyło się tak ogromnym zainteresowaniem, że darmowe wejściówki rozeszły się, jak świeże bułeczki i nie załapałam się na nic. Wtedy zaczęłam się zastanawiać, co innego mogę zaoferować mojemu dziecku, żeby życie kulturalne nie było mu obce. Po przeszukaniu Internetu pod tym kątem, natknęłam się na kilka ciekawych propozycji, które chce przedstawić.
                Okazuje się, że od kiedy wybudowali nowy gmach NOSPR, ludzie zainteresowali się na tyle kulturą i wszelkimi koncertami orkiestry symfonicznej, że ciężko zdobyć bilety na jakieś wydarzenie. Na szczęście ostatnio udało mi się kupić wejściówki na koncert z okazji Dnia Dziecka. Będzie to pokaz dwóch bajek o Grufołaku a przygrywać do tego będzie orkiestra symfoniczna. Myślę, że wydarzenie godne polecenia i dziecku się spodoba. Ogólnie co jakiś czas Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia myśli o najmłodszej publiczności i organizuje dla nich koncerty.                                                                        
Z muzycznych wydarzeń Katowice oferują rodzicom i ich pociechom Filharmonię Malucha. Filharmonia Śląska zachęca do udziału już najmłodszych. Niebywałą atrakcją jest zapewne możliwość siedzenia na scenie wraz z muzykami i przysłuchiwania się, jak grają. Od najmłodszych lat rodzice mogą kształtować w swoich dzieciach wrażliwość na muzykę poważną.
Dla fanów kina też coś się znajdzie. Ostatnio natknęłam się na ciekawy program Dzieciaki na horyzoncie. Otóż Kino Amok w Gliwicach bierze udział w tej kampanii społecznej i zaprasza na seanse filmowe dla najmłodszych.  Celem tej kampanii jest promowanie dobrego kina dla dzieci. Dzieciaki na horyzoncie to kontynuacja festiwalu Kino dla Dzieci. Jest to festiwal ogólnopolski i co miesiąc w wybranych kilkudziesięciu kinach premierę będzie miał kolejny tytuł dla dzieci w wieku 4-9 lat. Już w najbliższą niedzielę o godzinie 16 kino Amok zaprasza rodziców z dziećmi na pokaz filmu Alfie, mały wilkołak. Jeśli ktoś byłby zainteresowany tym przedsięwzięciem, szczegóły może znaleźć na stronie www.dzieciakinahoryzoncie.pl
http://kulturalnybajtel.pl Proponuje jeszcze wiele innych ciekawych wydarzeń, które mają miejsce na Śląsku. Zaprasza m.in. do Polskiego Radia na Muzyczny Zwierzyniec, który odbędzie się 17 maja. Dzieci będą mogły uzyskać odpowiedzi na pytania, jak śpiewają ptaszki, jak tańczą pisklęta i co sprawia, że muzyka oddaje charakter zwierząt.
Trochę starsze dzieci znajdą coś dla siebie w Stacji Artystycznej Rynek w Gliwicach. Stowarzyszenie GTW organizuje pełne kultury wakacje, gdzie dzieci, jak i starsi będą mogli nauczyć się wielu rzeczy.  Zapisać się można m.in. na następujące warsztaty: Tydzień z instrumentami muzycznymi, Angielski tydzień kulturalny czy Tydzień z grafiką artystyczną + Decupage. Pełny program znaleźć można na oficjalnej stronie stowarzyszenia http://www.gtwgliwice.pl/kultura_i_sztuka.html
                Jak widać, propozycji na spędzenie wolnego czasu z dziećmi w świecie kultury jest całkiem sporo. Cieszy fakt, że takich wydarzeń jest coraz więcej i nie są okrojone tylko do bajek o Barbie w niedzielne poranki w Multikinie. Jeśli komuś zależy na tym, aby jego dziecko nabrało wrażliwości, na pewno znajdzie coś ciekawego. Mam nadzieję, że nasze wyjście do NOSPR okaże się zarówno dla mnie, jak i dla młodego świetnym przeżyciem i będziemy częściej wybierać się na takie koncerty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz